ترانه های سبز (24) - هر روز یک ترانه - رای من کو

این ترانه که در اوایل دوران بعد از انتخابات توسط موج سبز آزادی منتشر شد یکی از زیباترین و بهترین ترانه هایی بود که در آن زمان توسط هنرمندان گمنام  سروده و اجرا شد.

متن ترانه :
جمعه خردادی من سبز بود
رای من سبز و دلم سبز و نگاهم سبز بود
سبز در دستم نوشتم من که می‌خواهم تو را ایران من
ممن هنوزم عاشقم، عشقم تویی ای جان تنم
حرف دل را درون صندقی انداختم
در درودن ذهن و دلم ایران خود را ساختم
ناگهان آن جمعه خردادی‌ام تاریک شد
دست طرار و کجی بر صندقم نزدیک شد
حرف سبزم را نخواند و سوخت امیال مرا
دست او تابوت کرد جعبه آمال مرا

رای من کو، رای من کو،
رای من کو، رای من را پس بده
سبز من سرخ است جوابم را بده
پر ز فریادم رایم پس بده
سبز من سرخ است جوابم را بده

چوب و چماق و گلوله جواب اطمینان سبز من نبود
کاش می‌دانستم از اول که میزان رای من نبود

رای من کو، رای من کو،
رای من کو، رای من را پس بده
سبز من سرخ است جوابم را بده
پر ز فریادم رایم پس بده
سبز من سرخ است جوابم را بده

اگر خارم اگر خاشاک
مکن کاری بسوزانم
تن خشک وجودم را

که چون شعله زنم آتش
همان دستی که خشکانی
تمام سبزی من را

رای من کو، رای من کو،
رای من کو، رای من را پس بده
سبز من سرخ است جوابم را بده
پر ز فریادم رایم پس بده
سبز من سرخ است جوابم را بده

لینک دانلود :
برای دانلود ترانه اینجا را کلیک کنید.
برای دیدن کلیپ این ترانه اینجا را کلیک کنید.

0 ديدگاه:

ارسال یک نظر