ترانه سبز (392) - فریاد آزادی - فربود افراز

ترانه سبز فریاد آزادی کاری زیبا از فربود افراز 
راوی این آهنگ یک راننده تاکسی جوان و تحصیل کرده است و از مشکلاتش میگوید و به بیشتر شدن مشکلات خودش بعد از انتخابات اشاره می کند و سرانجام در تظاهرات کشته می شود.


متن ترانه:


هوا سرد پر از گرد و غبار / خورشید ابر معلوم نیستش هر دو کجان فضای جامعه که اصلا گفتن نداره / اینقدر گفتن که بگم یه جمله ام حرامه
به چی دل خوش باشم جیب پر پول بابام / رئیس جمهوری که هست الگوی ماها
شیرم از شهریور میشه سهمیش قطع / بنزینم سر مسافرکشی سهمیش رفت
احساس می کنم رسیدم به ته راه / امشب باز چی جواب بدم به بچه هام
دخترم یه هفتس ازم می خواد آب نبات / بگم چی بهش ؟ نخریدم باز برات
دست زنم شده پر از چین و چروک / ولی بازم نمیاره هیچیو به روش
سر برج نزدیکه بازم قبض اجاره / خدا بندت نمی تونه شب بخوابه


خدا تو با مایی پس فریاد آزادی / ما تا جان داریم با هم فریاد آزادی
تو پیروزی اگر که همراه با مایی / این راه ما نداره خط پایانی


عمرم پای نمیکت آ سپری شد / که اینطوری نخورم خب به دری قفل
فوق لیسانس دارم ولی کار بی کار / چون توو این مملکت باید پارتی داشت
آخر شد صبح تا شب کنم دنده عوض و / بالا سرم و شکر کنم بشه بلکه فرج
رای دادم بشه وعضمون متحول / ولی برگشت به کار اون متقلب
می گن کمتر از 600 در آمد زیر خط فقره / نشده بیشتر از 100 به جیب من بچسبه
اندکی صبر جدا سحر نزدیکه / نه! به خدا زندگیم داره جهنم میشه
فقط مونده یه راه برم کنم اعتراض / مردم و دیدم توی خیابون پر از اتحاد
دستم و مشت کردم دادم فریاد و سر / که ناگهان یکی به سمتم رگبار و بست

تکرار کروس و صدای گلوله و تظاهرات

0 ديدگاه:

ارسال یک نظر