ترانه سبز (301) - آلبوم ريشه در خاك - ستاره

ترانه هاي سبز آلبوم ريشه در خاك كه چهارمين آلبوم ايشان ميباشد.




1 - ترانه سبز ريشه در خاك 
متن ترانه :


لينك دانلود :
 براي دانلود فايل صوتي اينجا را كليك كنيد.


 كليپ تصويري:



2 - ترانه سبز آب را گل نكنيم  
متن ترانه :

لينك دانلود :

 كليپ تصويري:

3 - ترانه سبز آي آدمها 
متن ترانه :

لينك دانلود :

 كليپ تصويري:

4 - ترانه سبز آي وطن 
متن ترانه :



ای وطن
ای مادر تاریخ ساز
ای مرا بر خاک تو
روی نیاز

ای کویر تو بهشت جان من
عشق جاویدان من
ایران من

ای ز تو هستی گرفته ریشه ام
نیست جز اندیشه ات اندیشه ام

آرشی داری به تیر انداختن
دست بهرامی به شیر انداختن

کاوه ی آهنگری ضحاک کش
پتک دشمن افکنی نا پاک کش

رخشی و رستم بر او پا در رکاب
تا نبیند دشمنت هرگز به خواب
.
.
.

ای وطن
ای مادر ایران من
مادر اجداد و فرزندان من
خانه ی من بانه ی من توس من
هر وجب از خاک تو
ناموس من

ای دریغ از تو که ویران بینمت
بیشه را
خالی ز شیران بینمت

خاک تو گر نیست جان من مباد
زنده در این بوم و بر یک تن مباد

وطن یعنی همه آب و همه خاک
وطن یعنی همه عشق و همه پاک

به گاه شیر خواری گاهواره
به دور و درد ِ پیری عین چاره

وطن یعنی پدر،مادر ، نیاکان
به خون و خاک بستن
عهد و پیمان
[Persian Music on IranSong]

وطن یعنی هویت، اصل، ریشه
سر آغاز و سر انجام و همیشه

ستیغ و صخره و دریا و هامون
ارس ، زاینده رود ، اروند ، کارون

وطن یعنی سرای ترک تا پارس
وطن یعنی خلیج تا ابد فارس

وطن یعنی دو دست از جان کشیدن
به تنگستان و دشتستان رسیدن

زمین شستن ز استبداد و از کین
به خون گرم در گرمابه ی فین

وطن یعنی اذان عشق گفتن
وطن یعنی غبار از عشق ُرفتن

وطن یعنی هدف یعنی شهامت
وطن یعنی شرف یعنی شهادت

وطن یعنی گذشته، حال، فردا
تمام سهم یک ملت ز دنیا

وطن یعنی چه آباد و چه ویران
وطن یعنی
همین جا
یعنی ایران

وطن یعنی رهایی ز آتش و خون
خروش کاوه و خشم فریدون

وطن یعنی زبان حال سیمرغ
حدیث جان زال و بال سیمرغ

وطن یعنی اذان عشق گفتن
وطن یعنی
غبار از عشق ُرفتن

وطن یعنی
چه آباد و چه ویران
وطن یعنی
همین جا
ایران
لينك دانلود :

 كليپ تصويري:

5 - ترانه سبز حكم اعدام 
متن ترانه :

لينك دانلود :

 كليپ تصويري:

6 - ترانه سبز ايران را پس ميگيريم
متن ترانه :

لينك دانلود :

 كليپ تصويري:

7 - ترانه سبز وقتي تو ميگويي وطن
متن ترانه :

وقتی تو می گویی وطن
من خاک بر سر می کنم
گویی شکست شیر را
از موش باور میکنم

وقتی تو می گویی وطن
یکباره خشکم می زند
این دیده ی مبهوت را
با خون دل تَر میکنم

وقتی تو میگویی وطن
بر خویش می لرزد قلم
من نیز رقص مرگ را
با او به دفتر میکنم

بی کوروش و بی تهمتن
با ما چه گویی از وطن
با تخت جمشید کهن
من عمر را سر میکنم

خون اوستا در رگ ِ
فرهنگ ایران می دود
من گاتهای عشق را
مستانه از بر میکنم

وقتی تو میگویی وطن
شهنامه پرپر می شود
من گریه برفردوسی آن
پیر سخنور میکنم

وقتی تومی گویی وطن
بوی فلسطین می دهی
من کی نژاد عشق
با تازی برابر میکنم

وقتی تو می گویی وطن
از چفیه ات خون می چکد
من یاد قتل نفس
با الله و اکبر میکنم
.
.
.
وقتی تو می گویی وطن
خون است و خشم وخودکشی
[Persian Music on IranSong]
من یادی از حمام خون
در تَلِ زَعتَرمیکنم

وقتی تو می گویی وطن
قدس است و شامات و حجاز
من همدلی کی
با چنین دادان برادر میکنم

تاریخ ایران تو را
شمشیر تازی میسزد
من با عدالت جویی ام
یادی ز حیدر میکنم

ایران تو
یعنی لباس تیره ی عباسیان
من رخت روشن بر تن ِ
گلگون کشور میکنم

ایران تو با
با نام ِ دین
زن را به زندان می کشد
ایران تو با
با نام ِ دین
زن را به زندان می کشد
من تاج را
تقدیم آن بانوی برتر میکنم

ایران تو
شهر قصاص و سنگسار و دارهاست
من کیش مهر و عفو را
تقدیم داور میکنم

ایران تو
می ترسد از
بانگ نوای و نای و نی
من با سرود عاشقی
آن را معطر میکنم

وقتی تو میگویی وطن
یعنی دیار ِ یاس و غم
من کی گل"امید"را
نشکفته پر پر میکنم
لينك دانلود :

 كليپ تصويري:

8 - ترانه سبز نگاه كن 
متن ترانه :

لينك دانلود :

 كليپ تصويري:







0 ديدگاه:

ارسال یک نظر