اعتراض آریا آرام نژاد به سؤاستفاده سازمان موسوم به مجاهدین خلق از آثار هنری اش

پس از انتشار کلیپ های آریا آرام نژاد در تلویزیونی که وابسته به سازمان مجاهدین خلق میباشد، خالق این آثار هنری که از سوی مراجع قضایی ایران به ده ماه حبس نیز محکوم شده است ضمن اعتراض از این موضوع این حرکت را غیر اخلاقی و خلاف قانون برشمرد.
در این رابطه متنی را که آریا آرام نژاد در اختیار وبسایت تحول سبز قرار داده به شرح زیر می باشد:

همان گونه که آدمی دوست دارد دیگران به حق او تجاوز نکنند، خود نیز موظف است که حقوق همه ی انسان ها را محترم بشمارد. متاسفانه با خبر شدم شبکه تلویزیونی سازمانِ موسوم به مجاهدین خلق در حرکتی غیر اخلاقی با سؤ استفاده و سرقت آثار موسیقیایی اینجانب و مونتاژ آن با تصاویرِ جهت دار، اقدام به تولید و پخش موزیک و ویدیوهایی در راستای خواسته ها و اهداف سازمانیِ خودشان نموده اند .
ضمن محکوم کردن این حرکت ناپسند و غیر اخلاقی ، حق شکایت و پیگیری قانونی از طریق مراجع بین المللی را نیز برای خود محفوظ می دانم .
آنان باید بدانند با اینگونه سؤاستفاده از چهره های هنری منتقد داخل کشور نه تنها نمی تواند برای خود مشروعیتی کسب کنند، بلکه زشتی و ناراستیِ تجاوز به حقوق ساده ی شهروندی را به نامِ خود سند می زنند.
بیش از یکسال با بی اعتناعی و سکوت از کنار سو استفاده های همواره شان گذشتم، گمانم این بود که عاقبت خودشان خواهند فهمید که از کیسه ی کسانی که برای اندیشه شان هزینه می دهند و کماکان بر سر آرمان های خویش محکم ایستاده اند نباید به نفعِ منویاتِ سازمانی و تفکرات فرسوده شان خرج کنند.
من نیز به مانند بسیاری از هموطنانم هرگز برای کسانی که دستان شان به خون هم میهنان مان آغشته است و سابقه خیانت هایشان در همراهی با دیکتاتور سابق عراق آشکار و عیان است رسمیت قائل نبودم تا به طور رسمی خطاب به آن سازمان در مورد توقف سؤ استفاده از آثار موسیقیایی ِ خود بنویسیم.
اما اینک از طریق همین نوشته با صراحت اعلام می کنم از تفکری که تجاوز به حقوق انسان ها را برای پیشبرد اهداف خویش مجاز می شمارد متنفرم و خواستار پایان این نوع سو استفاده های زشت و زننده هستم.
آریا آرامنژاد
۱۳۹۰/۱/۱۶

مجموعه ترانه هاي سبز با لينك فايل صوتي، متن ترانه، كليپ تصويري و  توضيحات كامل

2 ديدگاه:

رضا گفت...

سلام
کارتون خیلی زیباست اما ای کاش تبدیل به یک سایت می شد.
سپاس از زحماتتون.

ناشناس گفت...

اگر روزی خدای ناکرده سایه رهبر از ایران کنار رود ، والله قسم ایران طالبان زیاد دارد که به ناموس احدی رحم نکنند


http://www.salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=93:1389-10-08-06-19-44&catid=45:nazar-bozorgan

ارسال یک نظر