ترانه سبز (230) - آلبوم فریاد سبز - ستاره

آلبوم فریاد سبز شامل هشت ترانه است که توسط ستاره به صورت دکلمه اجرا شده است.
این ترانه ها عبارتند از :

1 - این خانه قشنگ است

متن ترانه :
تقدیم به همه آنها که برای ابتدایی ترین حقوق خود به خیابان آمدند اما با دشنه کور و جهل به شهادت رسیدند.

این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
این خاک چه زیباست ولی خاک وطن نیست

آن دختر چشم آبی گیسوی طلایی
طناز سیه چشم چو معشوقه من نیست
آن کشور نو آن وطن دانش و صنعت
هرگز به دل انگیزی ایران کهن نیست
در مشهد و یزد و قم و سمنان و لرستان
لطفی است که در کلگری و نیس و پکن نیست
در دامن بحر خزر و ساحل گیلان
 موجی است که در ساحل دریای عدن نیست
در پیکر گلهای دلاویز شمیران
عطری است که در نافه ی آهوی ختن نیست
آواره ام و خسته و سرگشته و حیران
هرجا که روم هیچ کجا خانه من نیست
آوارگی وخانه به دوشی چه بلایست
دردی است که همتاش در این دیر کهن نیست
من بهر که خوانم غزل سعدی و حافظ
در شهر غریبی که در او فهم سخن نیست
هرکس که زند طعنه به ایرانی و ایران
بی شبه که مغزش به سر و روح به تن نیست
پاریس قشنگ است ولی نیست چوتهران
لندن به دلاویزی شیراز کهن نیست
هر چند که سرسبز بود دامنه آلپ
چون دامن البرز پر از چین وشکن نیست
این کوه بلند است ولی نیست دماوند
این رود چه زیباست ولی رود تجن نیست
این شهرعظیم است ولی شهرغریب است
این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
 

دکتر خسرو فرشید ورد




لینک دانلود :
برای دانلود فایل صوتی اینجا را کلیک کنید.







2 - لالالالا
متن ترانه :
لالالالا   جوون من جووونم روح و جون من
لا لا لالا گل عمرم گل غرق به خون من
لالالالا گل پرپر گل بابا گل مادر
دم آخر چه میگفتی که بر پشتت زدن خنجر


لالا لالا دیگه بس گل لاله
بهار سرخ امسال مثل هر سال
هنوزم تیر و ترکش قلبو میشناسه
هنوز شب زیر سرب و چکمه می‌‌ناله
نخواب آروم گل بی‌ خارو بی‌ کینه
نمی‌بینی نشسته گلوله تو سینه
آخه بارون که نیست رگبار باروته
سزای عاشقای خوبه ما این
نترس از گلوله ی دشمن گل لادن
که پوسته شیر پوسته سرزمین من
اجاق گرم سرمای شب سنگر
دلیل تا سپیده رفتن و رفتن
تو که در راه آزادی به خاک میهن افتادی
چگونه ایستادن را تو آموزش به ما دادی
خیابون تا خیابونه که از خون تو گلگونه
نشون و یاد سبز تو همیشه زنده میمونه
خورشید رو فرا خوندی ستمگر رو هراسوندی
تو با فریاد سبز خود تن ضحاک رو لرزوندی
لالالالا یل میهن بخواب آروم عزیزمن
که جان بر کف دلیرانه شکستی پشت اهریمن
دلم تنگه دلم ریشه دلم صد کوره آتیشه
به پاس خون پاک تو به زودی شب سحر میشه 


دوباره قد بکش تا اوج فواره
نگو این ابر بی‌ بارون نمیذاره
مثل یار دلاور نشکن از دشمن
ببین سر میشکنه تا وقتی‌ سر داره
نزاشتن هم صدایی رو بلد باشیم
نزاشتن حتی با هم دیگه بد باشیم
کتابای سفید و دوره میکردیم
که فکر شب کلاهی از نمد باشیم

لا لا لا لا گل لاله ببار هم روز و شب لاله
بخوا ب آروم بخواب آروم که ایران بر تو میباره
لا لا لا لا گل پونه دلم پردردو پرخونه
در اینجا زندگی سخته ولی مردن چه آسونه
لا لا لا لا گل شب تاب شبا بی تو ندارم خواب
تویی البرز  تویی آرش تویی کاوه تویی سهراب
لا لا لا لا گل زیبا ندای مهربونی ها
تویی شبنم تویی باران تویی ساحل تویی دریا 
لا لا لا لا دل و جونم گل غلطیده در خونم 
به روی زلف خونینت گل آلاله بنشونم
لا لال لا لا گل رعنا شهید روز عاشورا 
هنوز از خون تو سرخه تن سرد خیابانها 
لا لا لا لا گل لاله ببارد هر روز و شب ژاله 
بخواب آروم بخواب آروم که ایران بر تو میباره 


    
نخواب وقتی‌ که هم بغضت به زنجیره
نخواب وقتی‌ که خون از شب سرازیر
بخون وقتی‌ که خوندن معصیت داره
بخون با من بیا تا من نگو دیره
سکوت شیشه‌های شب غمی داره
ولی‌ خشم تو مشت محکمی داره
عزیز جمعه‌های عشقو آزادی
کلاغ پر بازی با تو عالمی داره
عزیز جمعه‌های عشقو آزادی
کلاغ پر بازی با تو عالمی داره

بخواب ‌ای حسرت سفره گل گندم
نباش تو دالون‌های قصه سر در گم
نخواب رو بالش پرهای پروانه
که فریاد تو رو کم دارن این مردان
لالا لالا دیگه بس گل لاله


لینک دانلود :
برای دانلود فایل صوتی اینجا را کلیک کنید.


3 - فرزند ایران


متن ترانه :


لینک دانلود :


4 - من زنم

متن ترانه :


لینک دانلود :


5 - پریا

متن ترانه :


لینک دانلود :


6 - محارب

متن ترانه :


لینک دانلود :


7 - پیام ندا

متن ترانه :


لینک دانلود :


8 - گل من

متن ترانه :


لینک دانلود :






0 ديدگاه:

ارسال یک نظر