ترانه سبز (315) - فرياد اوين-گروه جادو گران


ترانه سبز فرياد اوين كه توسط گروه جادوگران(اوين،چنگيز،ديو،گريز) اجرا شده است. 
متن ترانه:

تپش 2012
مادر اينجا همه چي بده و تاريك سرده
صداي در اتاق واسم مثل ناقوس درده
تنها شاهد اين شبا شده ديوار و نرده
هموز اميدوارم كه اين ورق بر مي گرده
گريه نكن فداي اون چشاي پاكت
افتخار كن كه پسرت نمي شه ساكت
بهم مي گن بايد همين روز ها كفن بپوشي
نمي رم من زير بار وطن فروشي
اينجا قيافه ي آدما همه كريه و زشته
مي گن پشت ديوار جهنم در بهشته
ببين سرنوشتم بي تو چطور رقم مي خوره
از اين بي خبري حالم داره به هم مي خوره
مادر خودت مي دوني كه نبود حق من
اينكه بخوام تحقير بشم توي غربت اوين
آره اين ته باوره،شايد اين جمع آخره
آره اين غم مادرم واسه اين تن لاغره
وقتي توي قفسم اسير زنجير شدم
انقدر شكنجه و درد ديدم ديگه پير شدم
انقدر دور و برم زيادن از امثال خودم
و غمشون رو مي بينم ديگه صد ساله شدم
هدف رهاييه ، واسه رهايي اسيرم
مي خوام با خونم انتقام از هر جلادي بگيرم
من افتخارمه كه واسه آزادي مي ميرم
بدون بالا دار برم سرم رو بالا مي گيرم
مادرم ،مادرم باورم كن ،عاقبت آزاديه ، بعد غم شاديه
مادرم ،مادرم باورم كن ،عاقبت رهاييه ، بعد غم شاديه
بر مي گرديم عقب روزي كه گرفتنم
روزي كه كشتن جلادا فرشته رم
روزي كه توي خيابون به ندا تير زدن
همون روز منم تو دامشون اسير شدم
جرمم چيه خواستن آزادي فردي
مگه آزادي حرف نيست چرا آزار و تحقير
چرا تهمت مي زني به جاسوس غربي
اسم ميدون شهريار شد آزادي براي چي
من يك ميهن پرستم ،آريايي نسلم
ايرانيم تا هستم،اهورايي اصلم
آزادي تو نفسم حتي وقتي تو حبسم
نه! نمي توني بگيري اين آرزوم از من
آره مي مونه تو قلب من اميد وقتي
كه ببينم نسلم ديكتاتور رو برچيد
ببينم شكست رو تو چهره ي شكنجه گر
بگيرم دستشو بهش بگم بخشيدم
مادرم ،مادرم باورم كن ،عاقبت آزاديه ، بعد غم شاديه
مادرم ،مادرم باورم كن ،عاقبت رهاييه ، بعد غم شاديه
عاقبت آزادي و بعد غم شاديه
آخرت ماهيو و درد ما تنهاييه
شب من و تو كه دور يك كابوس تلخه
ديدن جاي خالي يار دوران بازيه
تو و چهار تا ديوار و جاي چوب خط و من
جنون شب و پوزخند و سيگارو صداي فندكا
توي سكوت شهرك همه دلقكا
تنبك بدستن و جفتك مي ندازن و مام اندك اندك اين بختك رومون
 و مردك كوچولو و مترسك مرز و بومون رو با خون و جونمون
 به باد مي سپريمو روزا رو مي شمريم
 سكوت مي شكونيم و نگاه به جلو پيش مي ريم
چه قدر گستاخينو خلافه گويي اختلاف خلاف توي لفافه بوديم
همش صفا توي خفا پيروي يك مشت عمامه بوديم
مي گم دستاي كثيف پشت پردهاست
حس قشنگ واسه بازي بچه هاست
مي شه ايران سبزه زار
و فكر من همش ياد رفته ها ست
آره ذاتم ايرانيه،قلبم جاي كينه نيست
تا ابد سبزم و سرخم و پاك ، بي تيرگي


 لينك دانلود:
 براي دانلود فايل صوتي اينجا را كليك كنيد.

0 ديدگاه:

ارسال یک نظر