ترانه ي سبز 150-هر روز يك ترانه ي سبز-خانه ام آتش گرفته(استاد شجريان)

متن اين ترانه:












خانه ام آتش گرفته است آتشی جانسوز
هر طرف می سوزد این آتش
پرده ها و فرش ها را تارشان با پود
 من به هر سو می دوم گریان
در لهیب اتش پر دود
 وز میان خنده هایم تلخ
و خروش گریه ام ناشاد
از درون خسته سوزان
می کنم فریاد، ای فریاد، ای فریاد...
 از فراز بام هاشان شاد
دشمنانم موذیانه خنده های فتحشان بر لب
بر من آتش به جان ناظر
در پناه این مشبک شب
 من به دستان پر از تاول
این طرف را می کنم خاموش
وز لهیب آن روم از هوش
 زان دگر سو شعله برخیزد به گردش دود
تا سحرگاهان که می داند که بود من شود نابود
 خفته اند این مهربان همسایگانم شاد در بستر
صبح از من مانده بر جا مشت خاکستر
 وای آیا هیچ سر بر می کنند از خواب
مهربان همسایگانم از پی امداد؟
سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد
می کنم فریاد ، ای فریاد ، ای فریاد
شعری از مهدی اخوان ثالث











دانلود اين ترانه:
براي دانلود فايل صوتي اينجا را كليك كنيد.

0 ديدگاه:

ارسال یک نظر