ترانه سبز (181) - يار دبستاني - فريدون فروغي ، جمشيد جم ، فريد شفيع نوري و خواننده آلماني و يك دختر ژاپني و اجراي جديد


یار دبستانی من، سرودهٔ منصور تهرانی است که برای فیلم از فریاد تا ترور با صدای فریدون فروغی ساخته شده بود.
یار دبستانی در جریان جنبش دانشجویی ایران پس از انقلاب به عنوان اصلی‌ترین سرود دانشجویان معترض شناخته می‌شود و نمادی از اتحاد و همبستگی دانشجویان می‌باشد.
پس از بازبینی وزارت ارشاد، صدای فروغی از فیلم از فریاد تا ترور حذف گردید و جمشید جم آن را بازخوانی کرد. منصور تهرانی نیز آن را بازخوانی کرد. فريد شفيع نوري نيز اين ترانه را به همراه انيميشني به زيبايي هر چه تمامتر اجرا كرده است. 
در اين ترانه يار دبستاني با اجراي جديدي اجرا شده است . 



متن ترانه ي يار دبستاني :

یار دبستانی من
با من و همراه منی
چوب الف بر سر ما
بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو
رو تن این تخته سیاه
ترکهٔ بیدادو ستم
مونده هنوز رو تن ما
دشت بی فرهنگی ما
هرزه تمومه علفاش
خوب، اگه خوب
بد، اگه بد
مُرده دلای آدماش
دست من و تو باید این پرده‌ها رو پاره کنه
کی میتونه جز من و تو درد ما رو چاره کنه
یار دبستانی من...
متن ترانه يار دبستاني با اجراي جديددر حال تهيه ....


لينك هاي دانلود :
براي دريافت ترانه يار دبستاني با اجراي فريدون فروغي اينجا را كليك كنيد.
براي دريافت ترانه يار دبستاني با اجراي جمشيد جم  اينجا را كليك كنيد.
براي دريافت ترانه يار دبستاني با اجراي فريد شفيع نوري اينجا را كليك كنيد.

براي دريافت فايل صوتي با اجراي جديد اينجا را كليك كنيد. 
براي دريافت فايل صوتي ترانه يار دبستاني با اجراي خواننده و نوازنده آلماني اينجا را كليك كنيد.
براي دريافت فايل صوتي ترانه يار دبستاني با اجراي يك دختر ژاپني اينجا را كليك كنيد. 


انيميشن  با اجراي فريد شفيع نوري:





0 ديدگاه:

ارسال یک نظر