ترانه سبز (108) - هر روز یک ترانه سبز - همقفس

همقفس ترانه ای از شاهین نجفی و رپنات

متن ترانه:


ورس اول :
RFT
حس عجیبی‌ دارم
حس غریبی که هروقت پا میزارم تو خیابون بین آدمام
صبرم تموم می‌شه وقتی‌ که میچشم طعم غصت
حس می‌کنم میفهمم تورو، سخته غربت
دور از ایرانی‌ داری تو سینه رنجی‌، میدونم
من که تو وطنم نمیدونم از چی‌ میسوزم
همه کسو همه نگاهارو منفی‌ میبینم
هر روز تو دلم یه غمی دردی میریزم
غمی که باعث تنهای صدام تو جّو
این همون حسّی که تو داری با تو قلبه سردت
یکمی خشک مثل خاری تو قلبه
ولی‌ یه آسمون داریم وقتی‌ دلامون تنگه


ورس دوم :
Dr.k.ok

من هرچی‌ از این خاک تو مشتم گرفتمو فشردم
اما این خاک به جز غم چیزی نداد
آسمونم پر ابرای سیه
نوری نمیتابه
ظلمت شهرای ایران
صبر دیگه نمونده و نداره طاقت قلب
دیگه نمیزنه محال راحت
حذف بشه زجر
یه بار دلو رنگی‌ بگیره تا میاد شادی رو لب بشینه سردی میگیره حس بودن آزم
نبودن نفس یا درد تنفسو بگم
یا که درد قفس
اگه تو دور از ایرانی‌
هستم من وطن
اما دردمون غربت
هستیم همقفس


chorus :

مرده این بار دلم
بی‌شک هرجا برم برم
غم با من
اشک با من
درد با من
این درد غربت
هم قفس


ورس سوم :
Shahin Najafi

تو تو غربت وطنی و من تو غربت غربمو
دوریم از هم ولی‌ با تو یکیه قلبم
جای من نفس بکش اگرچه سخته
بپاش شعرامو رو خاک لخته لخته
که این خاکو منو تو به خاک نشوندیم
ما کشتیمشو رو سرش روزه خوندیم
تو خسته‌ای مثل خاکمون مثل خودم
منم زور میزنم که مثلا زنده ام
منو طوری از خودش روند اجتماع
چرا چون حس می‌کردم اشتباه
چون دارو دیوارو آدماش بوی غم میداد
خاک مرده مثل قبر جسد می‌خواد
مثل یه ماهی‌ تو خلاف جریان آب
سخته وقتی‌ دریا خودش صیاد
برادر و خواهر و مادرو پدر نه دوست و رفیق و همسایه همسر
همه مثل ساین میچرخن دورت
ارواحی شدن که فقط راه می‌رن

آره
سخته غربتو بحث خاک نیس
چشم ما از روز تولد خیس
ما قامت شکستهٔ اون حرفیم
ما الفیم یا علف نفهمیدیم
هرجا لازم بشه ملت غیوریم
خر از پل که گذشت خس و خاشاکیم

مرده این بار دلم
بی‌شک هرجا برم برم
غم با من
اشک با من
درد با من
این درد غربت
هم قفس
لینک دانلود:
برای دریافت فایل صوتی اینجا را کلیک کنید.

0 ديدگاه:

ارسال یک نظر